Apps voor dienstverlenende organisaties

Meer persoonlijke dienstverlening

Als dienstverlenende organisatie wil je jouw klanten zo persoonlijk mogelijk helpen. Persoonlijk contact zorgt voor betere service en een sterkere relatie met de klant. Maar het brengt ook hogere kosten met zich mee. Laten we de Gemeente Dronten als voorbeeld nemen. Wanneer je gaat trouwen, komt een BABS (Buitengewoon Ambtenaar van de Burgerlijke Stand) bij je thuis langs om je wensen voor de ceremonie door te nemen. Een persoonlijke en betrokken aanpak. Aan de andere kant van het spectrum staat een vergunningsaanvraag: je vult een formulier in, stuurt het op en ontvangt een antwoord per post. Geen gezichten, geen gesprekken – een compleet onpersoonlijke ervaring. Er is natuurlijk ook een middenweg: een afspraak maken op het gemeentehuis of telefonisch contact opnemen. Dienstverlenende organisaties moeten continu balanceren tussen persoonlijk contact en kostenefficiëntie.
Image

Digitale oplossingen als brug tussen service en kosten

Veel organisaties hebben hun websites inmiddels geoptimaliseerd met uitgebreide informatie en online portalen. Dit helpt klanten al een stap verder, maar blijft vaak nog op afstand. Met een eigen app kun je echter een nog directere en persoonlijkere connectie met je klant opbouwen. Een app zit letterlijk “in de broekzak” van de klant en biedt via pushberichten direct en relevant contact. Maar een app is geen mobiele versie van je website. Als een app niets extra’s toevoegt ten opzichte van de website, zal de gebruiker weinig reden hebben om deze te downloaden. De echte kracht van een app ligt in de toegevoegde waarde die een website niet kan bieden.

Hoe een app echt waarde toevoegt

Laten we opnieuw naar de Gemeente Dronten kijken. Stel dat de gemeente een app aanbiedt met nieuwe, praktische functionaliteiten voor inwoners. Denk aan een digitaal burgerparticipatieplatform, een directe meldfunctie voor openbare ruimte problemen, of – heel praktisch – de mogelijkheid om je afvalpas te digitaliseren en daarmee ondergrondse containers te openen.

Hoe geweldig zou je het vinden als je via een app de ondergrondse container kon openen, zodat je niet langer hoeft te zoeken naar waar jouw vrouw de pas voor het laatst heeft neergelegd? Door dit soort concrete pijnpunten in de klantreis op te lossen, wordt het gebruik van de app vanzelfsprekend. Zodra de gebruiker de app eenmaal heeft gedownload, kan de organisatie optimaal profiteren van de voordelen van directe communicatie en een nauwere klantrelatie.

Hoe we jouw organisatie helpen?

Wil je eens brainstormen over hoe we jouw organisatie kunnen helpen met een app voor meer persoonlijke dienstverlening? Laat je mailadres achter en we nemen binnen 24 uur contact op!

Een app voor elke toepassing!

Apps kun je inzetten voor talloze doeleinden. Of het nou gaat om een commerciële uiting, een app om processen te verbeteren of voor een interne communicatiemiddel: je kan het zo gek niet bedenken. Welk briljant idee wil jij graag uitwerken?

Drank 020
GMR Food
Mijn Leefstijl Coach
How Are You Diagnostics
Officemanager
Restaurapp
Muziiq
De Smederije
Joystick Junkie
Onze Snackbar
De Tester
Coffeelovers Delivery
Foodmap
Zelftestlab
Brainfood
Kitchen Exotica
ML Food
Restaurapp
Zelftestlab
How Are You Diagnostics
Mijn Leefstijl Coach
ML Food
Joystick Junkie
Onze Snackbar
Brainfood
Muziiq
Kitchen Exotica
GMR Food
De Tester
Officemanager
Drank 020
Foodmap
Coffeelovers Delivery
De Smederije
Mijn Leefstijl Coach
ML Food
Drank 020
Onze Snackbar
GMR Food
De Smederije
Kitchen Exotica
De Tester
Muziiq
Brainfood
Coffeelovers Delivery
Joystick Junkie
Foodmap
How Are You Diagnostics
Officemanager
Zelftestlab
Restaurapp